zondag 30 maart 2014

Wil je nog iets kwijt?

Zaterdag 22 februari

Nick ziet er al wat beter uit. Hij heeft iets meer kleur op zijn wangen. Gisteren zei hij dat als het te erg word met zijn ziekte hij geen euthanasie wilt. Wel vroeg hij zich af of hij klaar was om voor God te verschijnen. We hebben broeder Embregts, onze oude voorganger gevraagd te komen. Officieel is hij niet meer de voorganger van onze gemeente, maar omdat Nick hem zijn leven lang gekend heeft en onze nieuwe voorganger nog niet kent, hebben we hem gevraagd. Hij is langs gekomen en heeft met Nick gebeden. Later vroeg hij of er nog iets was wat Nick kwijt wilde. Dit was zo maar hij wilde dit niet bespreken met mij erbij. Moeders hoeven ook niet alles van hun kind te weten vind ik, dus ik verliet de kamer. Toen ik terug kwam zag Nick er opgelucht uit. Broeder Embreghts heeft hem nog verteld dat hij met olie gezalfd kon worden als hij dit wilde. Dit is een bijbels ritueel.
's Avonds komt mijn zus langs om even Nick zijn haren te knippen. Het wordt te lang en maakt hem armoedig. In de badkamer knipt ze een stuk van zijn haar af. Drie weken later haalt ze alles eraf, maar dat weten we dan nog niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten